Järnvägshotellet


1893 Påbörjades byggandet av järnvägshotellet, det stod klart 1895.
Det fanns både Restaurang och övernattning i ansluttning till Statens
Järnvägar...
Storhetstiden är dock över sedan den nuvarande ägaren till Hotellet
har struntat i att renovera den K-märka kulturskatten som nu sakta
men säkert förfaller...


Här kunde man kanske beställa in ett glas medans man inväntade
sitt tåg...


Eller varför inte beställa in 4 små rätter...




Nu är det vanliga ekorrshjulet i rullning, över en halv miljon kronor i
vite har delats ut till ägaren på grund av vanskötseln av fastigheten...


Det senaste decenniet har huset knappt haft någon verksamhet alls,
och därmed inte gett några inkomster för ägarens del...


Om bolaget försätts i konkurs och en konkursförvaltare tar över kan
det resultera i att en ny ägare tar över...




Men om ingen är beredd att ta på sig ansvaret kan kommunen till sist
tvingas riva järnvägshotellet, det får framtiden utvisa...






Kommentarer
Postat av: Ruben

Hej hej - tack så mycket för alla fina rapporter från alla dessa märkliga ställen, länken till berättelsen om Beckomberga var ju helt skakande., och nu hotellet, var ligger det nånstans? Bästa hälsningar, Ruben

2010-02-11 @ 18:41:00
Postat av: Tidevarv

Va kul att du gillar min lilla blogg!

Ja berättelsen var grym.

Angående vart Hotellet ligger så vill jag inte berätta här i offentligheten, likaså med andra spännande objekt! Kan därimot skicka ett e-mail till dig så du får veta vart. Mvh Hederskodex

2010-02-12 @ 17:06:27
Postat av: P.

Härliga bilder från stationen! Riktigt fin. Jag undrar om du kan maila mig angående dess lokalisering osv. Hör av dig så kommer mina frågor! Som du ser har jag egen sajt så jag lever 100% efter hederskodexen:)

2010-12-06 @ 14:34:38
URL: http://rostliv,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0